golf frisbee - Reisverslag uit Vernon, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu golf frisbee - Reisverslag uit Vernon, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu

golf frisbee

Blijf op de hoogte en volg Bert en Mieke

13 Augustus 2016 | Canada, Vernon

Na een aangename nacht zonder het geluid van piepende treinen en toeterende machinisten, Bert mist ze
al, ontbijten we samen en gaan dan op zoek naar de golfbaan voor frisbees. Want Liset en
Erik ons voor frisbeegolf gestrikt.
De mevrouw bij de receptie weet niet waar het zou kunnen zijn en we besluiten de berg af te karren
naar de stad om het bij het Visitorcenter te gaan vragen.

We parkeren onze Bear en Zwabberich gebroedelijk naast elkaar en gaan naar binnen.
Daar weten ze ons te vertellen dat er 2 banen zijn en dat degene op de berg bij het ski-resort voor
ons de beste is. Heeft namelijk een beginners en gevorderden traject. En wij elderly moeten het nog leren.

Om bij het ski gebied te komen, je raadt het waarschijlijk al, moeten we de berg weer op alwaar we
net in volle vaart afkwamen. Nu mogen we nog 20 km verder. We zijn in Canada, afstand is relatief.
We stallen de jongens weer op de parkeerplaats en lopen naar de infotheek, voor frisbeegolf moeten
we naar de fietsverhuur. Erik en Liset checken ons in en betalen de greenfee.
Zij hebben zelf een frisbee aangeschaft en Mieke en Bert doen het met een huurding.

Het is hartstikke druk daar bovenin en het blijkt dat er een of andere wijnfeest vandaag is. Voor $60,-
kun je overal proeven.

Wij gaan ons warm gooien op de beginnersbaan (het wordt 30 graden vandaag, sinds afgelopen dinsdag lopen
de temperaturen aardig op).Het is jaren geleden dat Mieke en Bert een frisbee ter hand genomen hebben
en we moeten weer wennen aan het gevoel.
De bedoeling van het geheel is dat je de frisbee in een soort van hanging basket gooit, alleen hebben
ze deze op een paal staan en kettingen erin hangen om de frisbee tegen houden al deze in de basket vliegt.

We hebben 9 holes gedaan op easy en we mogen door naar de gevorderden baan. De temperatuur is lekker
opgelopen en we duiken een gedeelte in met meer bomen. Wat de moeilijkheidsgraad hoger maakt.
Soms mogen we om een zwik bomen heen gooien en een andere keer bergop door de bomen. Het moeilijkst is
nog om te kijken waar je frisbee heen gaat na de vlucht. Die van Erik was een keer verdwenen in een
aarden spleet en er zijn allerlei variaties van landingsplaatsen mogelijk. Boomtakken, struikgewas,
hellingen, verzin het maar.
Liset, Bert en Mieke hebben een lichtere frisbee en Erik heeft er een voor langere afstanden. Bij het
zoeken naar de frisbee van Mieke, vindt zij zo'n lange afstand ding. Met fancy kleuren, Erik is er een
beetje kwijlerig van.
De gevorderden baan gaat best snel en we besluiten hem nog een keer te doen. Met een wisseld score resultaat.
Den Erik verhoogt zijn punten aantal en de rest eindigt allen op 31 punten.

We drinken nog een gezamelijk glaasje cola on the rocks en gaan we ieder ons weegs. De jongelui gaan
naar Revelstoke en de oudelui zoeken een cider-maker op.

Bij de cider-maker mogen we de boomgaard in, totdat we een praatje en proeverij mogen bijwonen.
En passant zien we hoe een bruidspaar hun huwelijksfoto's in de bongerd laat nemen.
We krijgen een 4-tal ciders ingeschonken en een praatje over de historie van deze boomgaard.
De proeverij is gratis, maar een donatie wordt op prijs gesteld. Mieke vindt het leuker om dan maar
een cidertje mee te nemen. Lavendel-Cranberrie, wat zoetig met een heerlijke afdronk. Zo, nu jullie weer.

Bij het Visitorcentre hebben we geïnformeerd of er plaatsen zijn waar je mag overnachten, maar niet
perse op een camping. Dat mag bij een grote Superstore (supermarkt), het wordt gedoogd.
Dit ligt in de buurt van een destilleerderij en we wippen daar ook naar binnen. De lucht van
de producten komt je tegemoet bij het binnenkomen. We zien er een filmpje en kijken wat rond, maar
het is eigelijk meer een winkel, snel naar buiten.

Zwabberich wordt geparkeerd op de parkeerplaats en we koken ons maaltje aldaar. Er staan nog een stuk
of 8 andere campers dus redelijk veilig.

Omdat de Superstore tot 23.00 open is en het daar koeler is dan buiten, gaan we even kijken wat zij
in de verkoop hebben. We komen buiten met toetjes, groenten, brood en vinden onszelf verantwoord bezig.

De security draait een rondje op de parkeerplaats, maar laat iedereen verder met rust.

Morgen gaan we naar Kamloops.