Lake Louise take 2 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu Lake Louise take 2 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu

Lake Louise take 2

Blijf op de hoogte en volg Bert en Mieke

10 Augustus 2016 | Canada, Lake Louise

Om 06.50 worden we door Philip Geubels wakker gemaakt. Die gast weet het wel leuk te brengen.
We zitten om 07.00 aangekleed en wel, klaar om te vertrekken.
Ontbijten doen we later bij het meer.

Bij het verlaten van de overflow camping, die trouwens grenst aan een parkeerplaats, blijkt
dat we de snelweg over kunnen steken. Moet je bij ons in Nederland is voorstellen dat je op
de snelweg de middelgeleiders weghaald en dat er dan gewoon van de parkeerplaats aan de ene
kant kan worden overgestoken naar de andere rijbaan.
Het fijne van deze constructie is, dat we niet de 50km om hoeven te rijden. We cruisen zo
de plaats Lake Louise in.
Vergeleken met gistermiddag, is het er super rustig.

Afgaande op de info van Erik, gaan we naar Lake Morraine. 15 minuten later zijn we er.
We kunnen onze Zwabberich nog netjes parkeren, maar we waren zeker niet de eersten. Er staan
al een behoorlijk aantal RV's.
Ook worden er weer busladingen met Chinezen gedropt. We vragen ons af of er nog Chinezen in
China zullen zijn.

We kijken onze ogen uit en staan versteld van al dit natuurschoon. We proberen het vast te
leggen met onze camera's. Maar beseffen nu al dat we heel veel foto's maken, waarvan we
thuis zeggen dat het wel veel bergen zijn.
Om 08.45 besluiten we dat het hier mooi is geweest, voor ons dan. Andere mensen vergapen zich
nog steeds aan het mooi gekleurde meer en meer natuurschoon.
Bert heeft het lumineuze idee om maar meteen door te gaan naar Lake Louise. Een andere camperaar
is blij met ons vertrek, hij kan zijn RV mooi kwijt.

Om iets na negenen komen we op de parkeerplaats aan bij Lake Louise. Het is er druk, maar er is
beduidend meer parkeergelegenheid. We zetten hem netjes weg en gaan naar het Lake.
Schijnbaar weet iedereen dat je 's morgens voor 09.00 moet komen, maar dat is niet erg. Zo zijn
er tenminste genoeg mensen die je kunt vragen om een foto te maken van ons 2-en.

Bert stelt voor om de six-glacier trail te lopen. Dit is een easy pad langs het meer. 2,5 km enkele
reis. Ook tijdens deze wandeling zien we veel moois. Het varieert van machtige bergen bekleed met
sneeuw tot een meer met een aparte kleur water. Natuurlijk zien we ook de nodige squirrels, deze
zijn duidelijk gewend aan mensen. Ze komen zo op je af als je je hand uitsteekt. Kijken voorzichtig
of er iets te pakken is en gaan dan weer.

Aan de steile rotswanden hangen kleine poppetjes, die als je inzoomt met de telelens van vlees en bloed
zijn. Respect.

Aan de andere kant van het meer aangekomen heb je een mooi uitzicht op het Lake Louise Spring hotel,
we schieten er een paar plaatjes van en begeven ons op de terugweg.
Het is inmiddels beduidend drukker aan het worden.

Onderweg naar Zwab zien we al dat de parkeerplaats helemaal vol staat. Verkeersregelaars vertellen
aan plaatszoekenden dat zij maar moeten rondrijden of vertrekken.
Wij besluiten om hier ons ontbijt te gaan nemen. In onze RV gezeten is het alsof we op een terras
zitten en toekijken op een koopzondag bij de Ikea parkeerplaats.
Ook hier maken we een andere RV-er weer blij met ons vertrek.
Op de terugweg naar het dorp staat de weg aan 2 kanten volgeplakt met auto's en RV's en als we de
afslag naar Lake Morraine passeren, blijkt dat de toegangsweg afgesloten is. Dank Erik voor de tip.

We gaan vanuit Lake Louise richting Revelstoke en zien wel hoe ver we gaan komen.
Onderweg passeren we de grens van Alberta naar British Columbia, we krijgen een uur vakantie erbij.
Wat we er ook bijkrijgen is een btw verandering. Taxes zijn hier hoger dan in Alberta en waar we in
Alberta 79 liter benzine voor $ 75,- kregen, mogen we nu voor 78 liter $ 95,- aftikken.
De top up van provider Fido, is hier ook meteen een halve dollar meer.
Wat het overschrijden van een lijntje op de landkaart teweeg kan brengen.

De Highway 1 voert ons langs bergen en dalen, verder naar Glacier National Park. Hier duiken we een
info center in, waar voor parc pass holders een klein museumpje toegankelijk is.
Op de vraag waar we hier kunnen overnachten, worden ons 3 opties gegeven. Alle zijn verstoken van
voorzieningen, behalve een compost wc en picknicktafel. We zijn zelfvoorzienend, so who cares.
Wel worden we geadviseerd op te letten voor de bears, alweer.

Bij aankomst op Sir Donald gooien we een envelop met geld in de daarvoor bestemde dropbox en mogen
ons voor $ 15,70 eigenaar van 1 nacht noemen van nr. 12.
Eten en drinken en dan het verslag bijwerken, nog doornemen wat we morgen gaan doen. (dit levert ook enige discussie) Dan gaat het licht uit en genieten we van de geluiden van de Highway en de trein die soms langskomt.

Aangezien we niet eerder op het www konden hebben we nu maar meteen de hele reut van een paar dagen erop gemikt.
Jullie kunnen dus fijn bijlezen.

• 10 Augustus 2016 - 22:51

Erik (liset Is Nog Aan Het Lezen):

Leuk aan het schrijven! Veel kwantiteit en zelfs nog wat kwaliteit ;) mooi om te zien dat jullie ook de hoodoos hebben mogen meemaken. overflow van ll is inderdaad wat minder, maar hopelijk hebben de meteen het goed gemaakt. Veel plezier nog! Groeten uit Whistler

• 10 Augustus 2016 - 22:54

Erik (beidehand Geworden):

Jullie beseffen dat jullie pr. Snape zijn als de camper Zwadderich is. Eh?

• 10 Augustus 2016 - 23:09

Liset:

Leuk om zo ook jullie avonturen mee te krijgen! Meteen maar een binge read gedaan, lang leve de snelle Wifi. Mooi dat jullie Morraine Lake wel hebben mogen aanschouwen. En dat jullie er genoeg foto's van hebben ;) Hopelijk zitten jullie ondertussen weer in het mooie weer, anders is Pemberton misschien een optie... Schijnbaar de zonnigste plek in heel...weet ik niet meer, ik vond het vooral erg heet. Wel mooi! Veel plezier met jullie volgende avontuur!

• 11 Augustus 2016 - 00:16

Ineke:

Het is daar dus echt druk hoogseizoen. Maar jullie genieten wel zo te lezen. Hebben jullie ook al van die berenbellen?? En Liset en Erik?? Jullie lezen dit ook. Volgens Elsbeth, mijn zus, maken de beren zich uit de voeten wanneer ze die bellen horen. Maar Bert kan vast wel een bel nadoen. Veel plezier verder.

• 11 Augustus 2016 - 03:09

Bert En Mieke :

Lieve Erik, Dyslectie komt met de jaren, schijnt. ZaBBerich. Hij zwabbert nogal over de weg.