de beer is gezien - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu de beer is gezien - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Bert en Mieke - WaarBenJij.nu

de beer is gezien

Blijf op de hoogte en volg Bert en Mieke

17 Augustus 2016 | Canada, Mount Robson

Vandaag doen we de onderste helft van Wells Grey Park. Vanaf de camping gaan we richting de
Highway 5.

Stop 1 zijn de Dawson Falls en net als je denkt dat al die waterpartijen toch wel wat op elkaar
zouden lijken, komt er een totaal andere.
Deze zien we in eerste instantie niet, omdat hij zich onder ons bevindt. Voor ons uit
zien we een soort hoefijzervorm, dan loop je door naar het uiteinde hiervan en zie je
in de oksel het water uit de berg komen.
We zijn weer onder de indruk, alweer....

Stop 2 wordt de Moul Falls voor Bert.
Hij gaat een wandeling naar een waterval ondernemen die nogal steile en gladde stukken heeft.
Mieke gaat ondertussen aan de slag met het bijwerken van de belevenissen die we, waarschijnlijk
als we weer op huis aangaan, online kunnen zetten.
Ondertussen een glaasje fris erbij. Of beter gezegd een vaasje fris, want aan kleine glaasjes
doen wij hier niet. Die hebben ze aan Liset en Erik gegeven.
Aangezien Bert het fijn vindt om door te stappen, komt hij na 2 uur weer bij Zwab aan. Met Mieke
erbij waren we 3 uur verder geweest. Hij heeft verhalen over mensen met slippertjes en oude van dagen.
Geen van deze hoorden op deze trail, niet omdat ze oud waren ofzo, maar het schoeisel deugd niet voor
dit wandelpad en de senioren waren niet echt goed ter been.
Hij heeft mooie foto's gemaakt en een filmpje met de camera. Bij deze waterval kon je achterlangs en
dat heeft hij in beeld gebracht zolang het verantwoord was. (en nat, niet goed voor camera, en smal pad
niet goed voor lopers).

Stop 3 de Spahat Falls
Een soort mini Niagara waterval. In het goede seizoen kun je hier massa's zalm zien springen.
We zijn nog steeds een paar weken te vroeg, jammer.
Na al deze prachtige momenten gaan we het park uit en rijden richting Jasper.
Dit zijn nog aardig wat kilometers en het is al wat later dan gepland en we gaan voor Mount Robson.

Onderweg maken we nog een koffiestop alwaar Bert in gesprek komt met een ouder echtpaar. We hadden bij
aankomst op de stop al gezien dat er een grote camper klaargemaakt werd om afgesleept te worden, die
was van hun. Ze waren een weg afgekomen waar het 8 km achter elkaar alleen maar bergafwaarts ging en
ondanks het remmen op de motor en voorzichtig aan doen, waren de remmen heetgelopen. Ze waren blij dat
ze heelhuids de berg afgekomen waren en hadden bij aankomst op de truckstop meteen een loterijlot
gekocht. Ik weet niet of ze iets gewonnen hebben.

Ze hebben hier een klein postkantoortje en Bert heeft, gezien het postverleden van Mieke, even een
fototje gemaakt. Ze is zelf ook gaan kijken naar haar Canadese collega.
Onderweg naar onze volgende stop, Mount Robson, zien we een zwarte beer de weg oversteken. Eindelijk, we dachten dat al die waarschuwingen waren om toeristen te foppen.

Aangezien we maar af en toe het internet opkunnen, krijgen jullie nu weer voor een hele week verhalen.

• 22 Augustus 2016 - 10:41

Erik:

Hey Mt. Robson, daar weet ik nog een leuke rebus over :) Ben je ook lekker omlaag gegleden bij Moul Falls Bert? Ik had het gevoel dat ze er beter snowboards uit konden delen voor het laatste stuk.
    Mooi om te zien dat jullie al het culturele ook meenemen, dan kan ik toch nog doen alsof ik ook een verantwoorde vakantie heb gehad ;) Mooie foto's weer trouwens, jullie avondfoto's zijn echt mooi gelukt.
    Veel plezier nog! Wij zitten alweer thuis te verkleumen :)

• 22 Augustus 2016 - 15:32

Ineke:

Hallo Bert en Mieke,
    Jullie verslagen gelezen, wat een belevenissen en hele mooie foto's!!
    Hopelijk zijn alle lichaamsdelen nog intact na de erg hobbelige wegen........anders maar weer alles op zijn plaats laten hobbelen. Veel plezier nog en daarna goede reis back home.
    Groeten.